Autor: 2016/11/10

Mój ulubiony zdrowy deser - owoce pod kruszonką

Nie samą czekoladą człowiek żyje! Podobno... Ale żeby zrobić sobie przerwę od czekolady proponuję Wam deser, przekąskę, coś między dużymi posiłkami. Słodkie, ale nadal pożywne. Przed państwem owoce pod kruszonką z migdałów i płatków owsianych.


Jestem słodyczożercą pod każdą postacią! Ale czasami chcę zrezygnować z ton cukru i wybieram zdrowszą opcję, jaką jest taki zapiekany deserek. Sama na to nie wpadłam, któraś z koleżanek po fachu pokazywała ten smaczek na Instagramie. No i jest. To moja wersja słodkości, a na dolę napiszę Wam, co można jeszcze wykombinować w podobnym stylu.


Przygotowanie tej pyszności to około 23 minut. Przez trzy minuty wszystko przygotujemy, a resztę czasu czekamy, aby wyjąć smakołyk z piekarnika. W związku z tym, że składników jest tak mało, przygotowałam zdjęcie obrazujące, co po kolei wrzucić do ceramicznego naczynka. Ja takie jedno naczynko kupiłam w Pepco za 5 złotych. Nadal jest w ofercie i ma dwie wielkości. Dla każdego coś dobrego.

A więc, po kolei dodajemy:

1. Owoce - w moim przypadku są to śliwki węgierki
2. Odrobinę masła, żeby wszystko się nie przykleiło do naczynka
3. Migdały, a właściwie płatki migdałowe
4. Płatki owsiane - takie, jakie macie obecnie w domu

Następnie pieczemy to cudo w 180 stopniach przez, wspomniane wcześniej, 20 minut. Uwaga, po wyjęciu bardzo gorące naczynie!


Trudne? Nie ma takiej opcji :) A jakie pyszne! Jeśli nie lubicie śliwek, możecie zamienić je na owoce sezonowe, które aktualnie można kupić w sklepie: jabłka, gruszki, brzoskwinie (nawet te z puszki). Można też je wymieszać w dowolny sposób, żeby urozmaicić smak. Do jabłek proponuję dodać cynamonu, żeby poczuć smak zbliżony do szarlotki.


I co sądzicie? Lubicie takie szybkie smakołyki? Jaką wersję Wy byście zaproponowali? Ja uwielbiam tą wersję z herbatą korzenną na jesienne wieczory!

Pozdrawiam,
Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy